Дороги побудували, а як зберегти?

2020 рік ознаменувався для нашої країни «Великим будівництвом» автомобільних доріг.

На даний час Укравтодором побудовано 2022 км доріг. До кінця цього року планується виконання робіт на 4 тис. км доріг державного значення.

 

Та постає проблема не лише відремонтувати, а й зберегти від руйнування?

 

Державне агентство автомобільних доріг України зазначило, що на 1 гривню інвестицій припадає 2,5 гривні втрат від проїзду перевантаженого транспорту, а від проїзду вантажівки вагою понад 12 тн шкоди в 50 разів більше ніж від легкового авто.

Кожний рік вантажівки України ставлять нові рекорди з перевантаження транспортного засобу. Яскравим випадком стала фура, яка перевозила 115 т. зерна за 1 рейс.

Укравтодор повідомляє, загалом норми габаритно-вагового контролю порушують перевізники машин та механізмів, зерна, будівельних матеріалів, металолому.

Керівник компанії JIT+ Вадим Бікулов, повідомляє, що найбільше з перевантаженням перевізники везуть під час збирання врожаю, коли транспортний засіб завантажується із під комбайну. При такому завантаженні перевізник спокійно бере 35-40 т вантажу, так як найчастіше рейс з поля має коротку відстань – 50- 100 км до місця розвантаження та і на шляху не має вагових комплексів.

Також, відмічає експерт, основними напрямками по яким рухаються перевантажені вантажівки є у сторону портів- Миколаїв, Велика Одеса, Маріуполь, Бердянськ.

Міністерство Інфраструктури вже декілька років впроваджує контроль за порушеннями вагових норм. Але далекобійники переконані, що система контролю не працює в цілому, а «Укртрансбезпека» яка відповідає за вважається корумпованим органом влади.

«Вагові комплекси на разі працюють не цілодобово і це дозволяє вантажівкам рухатись вночі. Та як наслідок 20-30% перевізників везуть з перевантаженням» - коментує керівник JIT+

Маємо також відзначити, що існує безліч каналів у месенджерах, де інформується про роботу «Укртрансбезпеки» і як можна уникнути перевірок.

Проблема перевантаження вимагає комплексного рішення. Як посилення контролю з боки держави так і мінімізація людського фактору у процесі контролю.

Weigh-in-Motion (Зважування у русі) – це основний інструмент автоматизації процесу габаритно-вагового контролю. В Україні вже встановлено 6 систем зважування автотранспорту у русі. До кінця 2021 року мережа WiM має скласти до 150 площадок, а загалом планується 250 подібних комплексів по всій державі.

Вартість 1-го встановленого комплексу склала 1 млн. дол., але у «Укравтодорі» зазначили, що для будівництва інших вартість повинна бути значно нижчою.

Всі дані, які фіксує система будуть надсилатися та оброблятися в одному дата-центрі. Центр обробки даних знаходиться у процесі створення. За словами Міністра Владислава Криклія,

основна мета – це повна автоматизація системи , яка виключить людський фактор та зведе до мінімуму корупційні ризики.

Щоб зберегти дороги від руйнування недостатньо лише автоматизації та жорсткого контролю. Система повинна охоплювати ще і технічні та законодавчі заходи, які направлені на збереження доріг.

На законодавчому рівні Верховна Рада вже прийняла прийняла в першому читанні законопроект №3743 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю", який посилює відповідальність учасників перевезень і вводить нові штрафи за порушення габаритно -ваговий параметрів. Згідно з документом, штраф для вантажовідправників за порушення при внесенні відомостей до товарно-транспортні накладні або інші документи на вантаж у розмірі 34 тис. Грн. На власників транспортних засобів будуть накладатися штрафи в розмірі від 1700 до 51 тис. Грн, в залежності від відсотка порушення габаритно-вагових норм. Також передбачені штрафи для водіїв, який відмовляються проходити зважування або не виконують вимогу про зупинку. Крім того, хочуть ввести адміністративну відповідальність і за порушення, зафіксовані в автоматичному режимі.

Ресурсом для статті стала інформація з сайту «Центр транспортних стратегій». Ознайомитись з інформацією можливо за посиланням: ЦТС "Не стройкой единой: Как сохранить дороги"

#Джит #JITplus #JIT #логістика #транспорт #грузовики #грузоперевозки #агро #ukraine #world #app #news #digital #logistics #it #transportation #carrier #shipper #логистикалегко #логистикаукраина #логистикабудущего #перевозки #перевозкигрузов